←   SIN DSB

SIN DSB-L

Indholdsfortegnelse

Strækning 1. København H - Fredericia/Taulov

Instruks 1.1 - Ledig

Instruks 1.2 - Ledig

Instruks 1.10 - Enmandsbetjening

Strækning 2. Ringsted - (Lundby)

Instruks 2.1 - Ledig

Instruks 2.2 - Ledig

Instruks 2.3 - Ledig

Strækning 5. Roskilde - Kalundborg

Strækning 6. København H - Vigerslev - (Avedøre Havnevej) og (Bjæverskov) - Ringsted

Instruks 6.1 - Supplerende regler for tunnelkørsel på TIB strækning 6 (Ringsted - Køge Nord - Vigerslev)

Strækning 10. København H - Helsingør

Instruks 10.1 - Ledig

Instruks 10.2 - Litra EB - standsningssted på Nørreport

Strækning 11. København H - Kastrup

Instruks 11.1 - Ledig

Instruks 11.2 - Ledig

Instruks 11.3 - Ledig

Instruks 11.4 - Hastighedsnedsættelse i Kastrup, spor 32

Strækning 23. Fredericia - Aarhus

Instruks 23.10 - Enmandsbetjening

Strækning 26. Fredericia - Padborg

Instruks 26.10 - Enmandsbetjening

Strækning 28. Sønderborg - Tinglev

Instruks 28.10 - Enmandsbetjening

Strækning 29. Lunderskov - Esbjerg

Instruks 29.10 - Enmandsbetjening

Strækning 1
København H – Fredericia/Taulov

Perronlængder:

STATION SPOR
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 26
København H 310 308 330 330 340 336 280**** 330     178
Valby 309 309                  
Høje Taastrup 340 340 340 340              
Hedehusene 252*** 252*** 252*** 252***              
Trekroner 253*** 253*** 253*** 253***              
Roskilde 259 339 359 367 367 322 321        
Viby Sjælland 252 252                  
Borup 252 252 252                
Ringsted 330 343 322 322 322            
Sorø 331 330 261                
Slagelse 272** 342 340 155 155            
Korsør 334 334 334 334              
Nyborg 334 334 334 334              
Langeskov 250 250                  
Odense     426 427 428 427 200 135      
Holmstrup 96 100                  
Tommerup 100 100 100                
Skalbjerg 137* 104                  
Bred 112* 106                  
Årup 178 151                  
Gelsted 100* 100                  
Ejby 100 100 100                
Nørre Åby 131 131                  
Kavslunde 102 142 81                
Middelfart 343   345 344              
Fredericia   295 332 343   297 430   367 341  
Taulov 169 174 172                

* Højre spor i køreretningen Odense - Fredericia
** I køreretningen mod København er der 232 meter perron til rådighed.
*** Det er muligt at udveksle passagerer med 3 sammenkoblede Litra MG uden afspærring af døre.
**** Der er 346 meter perron til rådighed i køreretning mod vest.

Instruks 1.1
Ledig

Instruks 1.2
Ledig

Instruks 1.10
Enmandsbetjening

Delstrækningen Odense – Fredericia/Taulov (Vestfyn) er godkendt til enmandsbetjening med 1MG/1MF/1ER

Følgende togsystemer er planlagt uden togpersonale: RV og RR

Strækning 2
Ringsted – (Lundby)

Perronlængder:

STATION SPOR
1 2 3 4 5
Ringsted 330 343 321 322 322
Glumsø 298 261      
Næstved 286 401 401 401 401

Strækning 5
Roskilde - Kalundborg

Perronlængder:

STATION SPOR
1 2 2a 3 4 5 6 7
Roskilde 259 339   359 367 367 322 321
Lejre 250* 250*            
Hvalsø 250* 250*            
Tølløse 250* 250*            
Vipperød 250* 250*            
Holbæk 308 418 140 276        
Regstrup 199 199            
Knabstrup 201              
Mørkøv 205 187            
Jyderup 252 238            
Svebølle 206 207            
Kalundborg Øst 160              
Kalundborg 202 349   280 104      

*Det er muligt at udveksle passagerer med 3 sammenkoblede Litra MG uden afspærring af døre.

Strækning 6
København H - Vigerslev - (Avedøre Havnevej) og (Bjæverskov) - Ringsted

Perronlængder:

STATION SPOR
1 2 3 4 5 6 7 8 23 24 26
København H 310 308 330 330 340 336 280** 330 178
København Syd 200* 200*
Vigerslev
Ringsted 330 343 322 322 322

* I køreretning mod København er der 320 meter perron til rådighed.
spor 23. (1. hovedspor).
spor 24. (2. hovedspor)
** Der er 346 meter perron til rådighed i køreretning mod vest.

Instruks 6.1
Supplerende regler for tunnelkørsel på TIB strækning 6 Vigerslev - Ringsted

6.1.1 Gyldighedsområde

Instruksen gælder for kørsel (i begge retninger) på TIB strækning 6 Vigerslev - Ringsted, hvor de nævnte forhold er relevante.

6.1.2 Fejl

Følgende regler gælder som supplement til de generelle regler i SIN DSB-G Instruks 9.4.

Opdages der fejl på togbelysning eller højttaleranlæg, må der ikke befordres passagerer, i den eller de berørte vogne, på strækningen.

Passagertog må ikke køre ud på strækningen, hvis:

Strækning 10
København H - Helsingør

Perronlængder:

STATION SPOR
1 2 3 4 5 6 7 8 12 13
København H 310 308 330 330 340 336 280** 330
Nørreport 201 201
Østerport 322 338 329 317 243
Hellerup 232 236
Klampenborg 268 254
Skodsborg 252 252
Vedbæk 241* 267
Rungsted Kyst 252 250 252
Kokkedal 253 253
Nivå 230 232 228
Humlebæk 231 231
Espergærde 232 232
Snekkersten 231 231 231 208
Helsingør 247 247 248 76 160

* Højre spor i køreretningen København H - Helsingør
** Der er 346 meter perron til rådighed i køreretning mod vest.

Instruks 10.1
Ledig

Instruks 10.2
Litra EB - standsningssted på Nørreport

Af hensyn til støj og for kortere vej til vognene for passagererne, træffes nedennævnte foranstaltning.

Østerport – København H med EB forrest i køreretningen

Alle tog, uanset toglængde, kører frem til "S-mærket" 17.18

Strækning 11
København H - Kastrup

Perronlængder:

STATION SPOR
1 2 3 4 5 6 7 8 26
København H 310 308 330 330 340 336 280** 330 178
Ørestad 321 321
Tårnby 320 320
Kastrup 322* 319*

* Når toget skal standse ved et af de følgende PU-signaler og der skal udveksles passagerer, er den tilgængelige perronlængde:

** Der er 346 meter perron til rådighed i køreretning mod vest.

Instruks 11.1
Ledig

Instruks 11.2
Ledig

Instruks 11.3
ledig

Instruks 11.4
Hastighedsnedsættelse i Kastrup, spor 32

DSB Vedligehold A/S har placeret anlæg til fotografering af bremseklodser i spor 32 i Kastrup. Anlægget virker optimalt ved passage med hastigheder under 15 km/t.

Hastigheden ved passage af anlægget til fotografering af bremseklodser i spor 32 (se billede herunder), er maks. 15 km/t.

Strækning 23
Fredericia - Aarhus

Perronlængder:

STATION SPOR
1 2 3 4 5 6 7   8   9 10
Fredericia   295 332 343   297 430   367 341
Børkop 90* 90* 127              
Brejning 150 150                
Vejle     346 346 342 342        
Hedensted 156   156              
Horsens 184 277 250              
Skanderborg 304 351 351              
Hørning 90*   90*              
Viby J     90* 90*            
Aarhus H   256 257 256 240 259 260      

*Det er muligt at udveksle passagerer med 2 sammenkoblede Litra MF uden afspærring af døre.

Instruks 23.10
Enmandsbetjening

Strækningen Fredericia - Aarhus er godkendt til enmandsbetjening med 1MG/1MF

Følgende togsystemer er planlagt uden togpersonale: RV og RR

Strækning 26
Fredericia - Padborg

Perronlængder:

STATION SPOR
1 2 3 4   5   6 7   8   9 10
Fredericia   295 332 343   297 430   367 341
Taulov 169 174 172              
Kolding 309 250 250              
Lunderskov 202 269 269              
Vamdrup 247 250                
Vojens 236 255 322              
Rødekro 304 326 326              
Tinglev 180   180 180            
Padborg 394 437                

Instruks 26.10
Enmandsbetjening

Strækningen Fredericia - Lunderskov er godkendt til enmandsbetjening med 1MG/2MF/1ER

Følgende togsystemer er planlagt uden togpersonale: RV, RR og IC

IC dog kun mellem Taulov og Lunderskov

Strækning 28
Sønderborg - Tinglev

Perronlængder:

STATION SPOR
1 2 3 4
Sønderborg
122 122  
 
Gråsten 92 92  
 
Kliplev 123      
Tinglev 180   180 180

Instruks 28.10
Enmandsbetjening

Strækningen Sønderborg - Tinglev er godkendt til enmandsbetjening med 1ER/1MF

Strækning 29
Lunderskov – Esbjerg

Perronlængder:

STATION SPOR
0 1 2 3
Lunderskov   202 269 269
Vejen   192 195  
Brørup   152* 145  
Holsted   151 151  
Gørding   168* 150  
Bramming   221 220 251
Tjæreborg   90 164  
Jerne   90 90  
Esbjerg  85 199 206 324

* Højre spor i køreretningen Lunderskov - Esbjerg

Instruks 29.10
Enmandsbetjening

Strækningen Lunderskov - Esbjerg er godkendt til enmandsbetjening med 1MG/2MF/1ER

Følgende togsystemer er planlagt uden togpersonale: RV, RR og IC