Strækning 1. København H - Fredericia/Taulov
Instruks 1.1 - Ledig
Instruks 1.2 - Ledig
Instruks 1.10 - Enmandsbetjening
Strækning 2. Ringsted - (Lundby)
Instruks 2.1 - Ledig
Instruks 2.2 - Ledig
Instruks 2.3 - Ledig
Strækning 5. Roskilde - Kalundborg
Strækning 6. København H - Vigerslev - (Avedøre Havnevej) og (Bjæverskov) - Ringsted
Instruks 6.1 - Supplerende regler for tunnelkørsel på TIB strækning 6 (Ringsted - Køge Nord - Vigerslev)
Strækning 10. København H - Helsingør
Instruks 10.1 - Ledig
Instruks 10.2 - Litra EB - standsningssted på Nørreport
Strækning 11. København H - Kastrup
Instruks 11.1 - Ledig
Instruks 11.2 - Ledig
Instruks 11.3 - Ledig
Instruks 11.4 - Hastighedsnedsættelse i Kastrup, spor 32
Strækning 23. Fredericia - Aarhus
Instruks 23.10 - Enmandsbetjening
Strækning 26. Fredericia - Padborg
Instruks 26.10 - Enmandsbetjening
Strækning 28. Sønderborg - Tinglev
Instruks 28.10 - Enmandsbetjening
Strækning 29. Lunderskov - Esbjerg
Instruks 29.10 - Enmandsbetjening
STATION | SPOR | ||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 26 | |
København H | 310 | 308 | 330 | 330 | 340 | 336 | 280**** | 330 | 178 | ||
Valby | 309 | 309 | |||||||||
Høje Taastrup | 340 | 340 | 340 | 340 | |||||||
Hedehusene | 252*** | 252*** | 252*** | 252*** | |||||||
Trekroner | 253*** | 253*** | 253*** | 253*** | |||||||
Roskilde | 259 | 339 | 359 | 367 | 367 | 322 | 321 | ||||
Viby Sjælland | 252 | 252 | |||||||||
Borup | 252 | 252 | 252 | ||||||||
Ringsted | 330 | 343 | 322 | 322 | 322 | ||||||
Sorø | 331 | 330 | 261 | ||||||||
Slagelse | 272** | 342 | 340 | 155 | 155 | ||||||
Korsør | 334 | 334 | 334 | 334 | |||||||
Nyborg | 334 | 334 | 334 | 334 | |||||||
Langeskov | 250 | 250 | |||||||||
Odense | 426 | 427 | 428 | 427 | 200 | 135 | |||||
Holmstrup | 96 | 100 | |||||||||
Tommerup | 100 | 100 | 100 | ||||||||
Skalbjerg | 137* | 104 | |||||||||
Bred | 112* | 106 | |||||||||
Årup | 178 | 151 | |||||||||
Gelsted | 100* | 100 | |||||||||
Ejby | 100 | 100 | 100 | ||||||||
Nørre Åby | 131 | 131 | |||||||||
Kavslunde | 102 | 142 | 81 | ||||||||
Middelfart | 343 | 345 | 344 | ||||||||
Fredericia | 295 | 332 | 343 | 297 | 430 | 367 | 341 | ||||
Taulov | 169 | 174 | 172 |
* Højre spor i køreretningen Odense - Fredericia
** I køreretningen mod København er der 232 meter perron til rådighed.
*** Det er muligt at udveksle passagerer med 3 sammenkoblede Litra MG uden afspærring af døre.
**** Der er 346 meter perron til rådighed i køreretning mod vest.
Delstrækningen Odense – Fredericia/Taulov (Vestfyn) er godkendt til enmandsbetjening med 1MG/1MF/1ER
Følgende togsystemer er planlagt uden togpersonale: RV og RR
STATION | SPOR | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
Ringsted | 330 | 343 | 321 | 322 | 322 |
Glumsø | 298 | 261 | |||
Næstved | 286 | 401 | 401 | 401 | 401 |
STATION | SPOR | |||||||
1 | 2 | 2a | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | |
Roskilde | 259 | 339 | 359 | 367 | 367 | 322 | 321 | |
Lejre | 250* | 250* | ||||||
Hvalsø | 250* | 250* | ||||||
Tølløse | 250* | 250* | ||||||
Vipperød | 250* | 250* | ||||||
Holbæk | 308 | 418 | 140 | 276 | ||||
Regstrup | 199 | 199 | ||||||
Knabstrup | 201 | |||||||
Mørkøv | 205 | 187 | ||||||
Jyderup | 252 | 238 | ||||||
Svebølle | 206 | 207 | ||||||
Kalundborg Øst | 160 | |||||||
Kalundborg | 202 | 349 | 280 | 104 |
*Det er muligt at udveksle passagerer med 3 sammenkoblede Litra MG uden afspærring af døre.
STATION | SPOR | ||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 23 | 24 | 26 | |
København H | 310 | 308 | 330 | 330 | 340 | 336 | 280** | 330 | 178 | ||
København Syd | 200* | 200* | |||||||||
Vigerslev | |||||||||||
Ringsted | 330 | 343 | 322 | 322 | 322 |
* I køreretning mod København er der 320 meter perron til rådighed.
spor 23. (1. hovedspor).
spor 24. (2. hovedspor)
** Der er 346 meter perron til rådighed i køreretning mod vest.
Instruksen gælder for kørsel (i begge retninger) på TIB strækning 6 Vigerslev - Ringsted, hvor de nævnte forhold er relevante.
6.1.2 FejlFølgende regler gælder som supplement til de generelle regler i SIN DSB-G Instruks 9.4.
Opdages der fejl på togbelysning eller højttaleranlæg, må der ikke befordres passagerer, i den eller de berørte vogne, på strækningen.
Passagertog må ikke køre ud på strækningen, hvis:
STATION | SPOR | |||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 12 | 13 | |
København H | 310 | 308 | 330 | 330 | 340 | 336 | 280** | 330 | ||
Nørreport | 201 | 201 | ||||||||
Østerport | 322 | 338 | 329 | 317 | 243 | |||||
Hellerup | 232 | 236 | ||||||||
Klampenborg | 268 | 254 | ||||||||
Skodsborg | 252 | 252 | ||||||||
Vedbæk | 241* | 267 | ||||||||
Rungsted Kyst | 252 | 250 | 252 | |||||||
Kokkedal | 253 | 253 | ||||||||
Nivå | 230 | 232 | 228 | |||||||
Humlebæk | 231 | 231 | ||||||||
Espergærde | 232 | 232 | ||||||||
Snekkersten | 231 | 231 | 231 | 208 | ||||||
Helsingør | 247 | 247 | 248 | 76 | 160 |
* Højre spor i køreretningen København H - Helsingør
** Der er 346 meter perron til rådighed i køreretning mod vest.
Af hensyn til støj og for kortere vej til vognene for passagererne, træffes nedennævnte foranstaltning.
Østerport – København H med EB forrest i køreretningen
Alle tog, uanset toglængde, kører frem til "S-mærket" 17.18
STATION | SPOR | ||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 26 | |
København H | 310 | 308 | 330 | 330 | 340 | 336 | 280** | 330 | 178 |
Ørestad | 321 | 321 | |||||||
Tårnby | 320 | 320 | |||||||
Kastrup | 322* | 319* |
* Når toget skal standse ved et af de følgende PU-signaler og der skal udveksles passagerer, er den tilgængelige perronlængde:
DSB Vedligehold A/S har placeret anlæg til fotografering af bremseklodser i spor 32 i Kastrup. Anlægget virker optimalt ved passage med hastigheder under 15 km/t.
Hastigheden ved passage af anlægget til fotografering af bremseklodser i spor 32 (se billede herunder), er maks. 15 km/t.
STATION | SPOR | |||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | |
Fredericia | 295 | 332 | 343 | 297 | 430 | 367 | 341 | |||
Børkop | 90* | 90* | 127 | |||||||
Brejning | 150 | 150 | ||||||||
Vejle | 346 | 346 | 342 | 342 | ||||||
Hedensted | 156 | 156 | ||||||||
Horsens | 184 | 277 | 250 | |||||||
Skanderborg | 304 | 351 | 351 | |||||||
Hørning | 90* | 90* | ||||||||
Viby J | 90* | 90* | ||||||||
Aarhus H | 256 | 257 | 256 | 240 | 259 | 260 |
*Det er muligt at udveksle passagerer med 2 sammenkoblede Litra MF uden afspærring af døre.
Strækningen Fredericia - Aarhus er godkendt til enmandsbetjening med 1MG/1MF
Følgende togsystemer er planlagt uden togpersonale: RV og RR
STATION | SPOR | |||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | |
Fredericia | 295 | 332 | 343 | 297 | 430 | 367 | 341 | |||
Taulov | 169 | 174 | 172 | |||||||
Kolding | 309 | 250 | 250 | |||||||
Lunderskov | 202 | 269 | 269 | |||||||
Vamdrup | 247 | 250 | ||||||||
Vojens | 236 | 255 | 322 | |||||||
Rødekro | 304 | 326 | 326 | |||||||
Tinglev | 180 | 180 | 180 | |||||||
Padborg | 394 | 437 |
Strækningen Fredericia - Lunderskov er godkendt til enmandsbetjening med 1MG/2MF/1ER
Følgende togsystemer er planlagt uden togpersonale: RV, RR og IC
IC dog kun mellem Taulov og Lunderskov
STATION | SPOR | |||
1 | 2 | 3 | 4 | |
Sønderborg |
122 | 122 | |
|
Gråsten | 92 | 92 | |
|
Kliplev | 123 | |||
Tinglev | 180 | 180 | 180 |
Strækningen Sønderborg - Tinglev er godkendt til enmandsbetjening med 1ER/1MF
STATION | SPOR | |||
0 | 1 | 2 | 3 | |
Lunderskov | 202 | 269 | 269 | |
Vejen | 192 | 195 | ||
Brørup | 152* | 145 | ||
Holsted | 151 | 151 | ||
Gørding | 168* | 150 | ||
Bramming | 221 | 220 | 251 | |
Tjæreborg | 90 | 164 | ||
Jerne | 90 | 90 | ||
Esbjerg | 85 | 199 | 206 | 324 |
* Højre spor i køreretningen Lunderskov - Esbjerg
Strækningen Lunderskov - Esbjerg er godkendt til enmandsbetjening med 1MG/2MF/1ER
Følgende togsystemer er planlagt uden togpersonale: RV, RR og IC
© 2015 DSB DSB Sikkerhed, Jernbanesikkerhed, Driftsregler Telegade 2 DK-2630 Taastrup Mail: driftsregler@dsb.dk |