Strækning 1. København H - Fredericia/Taulov
Instruks 1.1 - Ledig
Instruks 1.2 - Ledig
Instruks 1.10 - Enmandsbetjening
Strækning 2. Ringsted - (Lundby)
Instruks 2.1 - Ledig
Instruks 2.2 - Ledig
Instruks 2.3 - Ledig
Strækning 5. Roskilde - Kalundborg
Strækning 6. København H - Vigerslev - (Avedøre Havnevej) og (Bjæverskov) - Ringsted
Instruks 6.1 - Supplerende regler for tunnelkørsel på TIB strækning 6 (Ringsted - Køge Nord - Vigerslev)
Strækning 10. København H - Helsingør
Instruks 10.1 - Ledig
Instruks 10.2 - Litra EB - standsningssted på Nørreport
Strækning 11. København H - Kastrup
Instruks 11.1 - Ledig
Instruks 11.2 - Ledig
Instruks 11.3 - Ledig
Instruks 11.4 - Hastighedsnedsættelse i Kastrup, spor 32
Strækning 23. Fredericia - Aarhus
Instruks 23.10 - Enmandsbetjening
Strækning 26. Fredericia - Padborg
Instruks 26.10 - Enmandsbetjening
Strækning 28. Sønderborg - Tinglev
Instruks 28.10 - Enmandsbetjening
| STATION | SPOR | ||||||||||
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 26 | |
| København H | 310 | 308 | 330 | 330 | 340 | 336 | 280**** | 330 | 178 | ||
| Valby | 309 | 309 | |||||||||
| Høje Taastrup | 340 | 340 | 340 | 340 | |||||||
| Hedehusene | 252*** | 252*** | 252*** | 252*** | |||||||
| Trekroner | 253*** | 253*** | 253*** | 253*** | |||||||
| Roskilde | 259 | 339 | 359 | 367 | 367 | 322 | 321 | ||||
| Viby Sjælland | 252 | 252 | |||||||||
| Borup | 252 | 252 | 252 | ||||||||
| Ringsted | 330 | 343 | 322 | 322 | 322 | ||||||
| Sorø | 331 | 330 | 261 | ||||||||
| Slagelse | 272** | 342 | 340 | 155 | 155 | ||||||
| Korsør | 334 | 334 | 334 | 334 | |||||||
| Nyborg | 334 | 334 | 334 | 334 | |||||||
| Langeskov | 250*** | 250*** | |||||||||
| Odense | 426 | 427 | 428 | 427 | 200 | 135 | |||||
| Holmstrup | 96 | 100 | |||||||||
| Tommerup | 100 | 100 | 100 | ||||||||
| Skalbjerg | 137* | 104 | |||||||||
| Bred | 112* | 106 | |||||||||
| Årup | 178 | 151 | |||||||||
| Gelsted | 100* | 100 | |||||||||
| Ejby | 100 | 100 | 100 | ||||||||
| Nørre Åby | 131 | 131 | |||||||||
| Kavslunde | 102 | 142 | 81 | ||||||||
| Middelfart | 343 | 345 | 344 | ||||||||
| Fredericia | 295 | 332 | 343 | 297 | 430 | 367 | 341 | ||||
| Taulov | 169 | 174 | 172 | ||||||||
* Højre spor i køreretningen Odense - Fredericia
** I køreretningen mod København er der 232 meter perron til rådighed.
*** Det er muligt at udveksle passagerer med 3 sammenkoblede Litra MG uden afspærring af døre.
**** Der er 346 meter perron til rådighed i køreretning mod vest.
Delstrækningen Odense – Fredericia/Taulov (Vestfyn) er godkendt til enmandsbetjening med 1MG/1MF/1ER
Følgende togsystemer er planlagt uden togpersonale: RV og RR
| STATION | SPOR | ||||
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
| Ringsted | 330 | 343 | 321 | 322 | 322 |
| Glumsø | 298 | 261 | |||
| Næstved | 286 | 401 | 401 | 401 | 401 |
| STATION | SPOR | |||||||
| 1 | 2 | 2a | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | |
| Roskilde | 259 | 339 | 359 | 367 | 367 | 322 | 321 | |
| Lejre | 250* | 250* | ||||||
| Hvalsø | 250* | 250* | ||||||
| Tølløse | 250* | 250* | ||||||
| Vipperød | 250* | 250* | ||||||
| Holbæk | 308 | 418 | 140 | 276 | ||||
| Regstrup | 199 | 199 | ||||||
| Knabstrup | 201 | |||||||
| Mørkøv | 187 | 205 | ||||||
| Jyderup | 252 | 238 | ||||||
| Svebølle | 206 | 207 | ||||||
| Kalundborg Øst | 160 | |||||||
| Kalundborg | 202 | 349 | 280 | 104 | ||||
*Det er muligt at udveksle passagerer med 3 sammenkoblede Litra MG uden afspærring af døre.
| STATION | SPOR | ||||||||||
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 23 | 24 | 26 | |
| København H | 310 | 308 | 330 | 330 | 340 | 336 | 280** | 330 | 178 | ||
| København Syd | 200* | 200* | |||||||||
| Vigerslev | |||||||||||
| Ringsted | 330 | 343 | 322 | 322 | 322 | ||||||
* I køreretning mod København er der 320 meter perron til rådighed.
spor 23. (1. hovedspor).
spor 24. (2. hovedspor)
** Der er 346 meter perron til rådighed i køreretning mod vest.
Instruksen gælder for kørsel (i begge retninger) på TIB strækning 6 Vigerslev - Ringsted, hvor de nævnte forhold er relevante.
6.1.2 FejlFølgende regler gælder som supplement til de generelle regler i SIN DSB-G Instruks 9.4.
Opdages der fejl på togbelysning eller højttaleranlæg, må der ikke befordres passagerer, i den eller de berørte vogne, på strækningen.
Passagertog må ikke køre ud på strækningen, hvis:
| STATION | SPOR | |||||||||
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 12 | 13 | |
| København H | 310 | 308 | 330 | 330 | 340 | 336 | 280** | 330 | ||
| Nørreport | 201 | 201 | ||||||||
| Østerport | 322 | 338 | 329 | 317 | 243 | |||||
| Hellerup | 232 | 236 | ||||||||
| Klampenborg | 268 | 254 | ||||||||
| Skodsborg | 252 | 252 | ||||||||
| Vedbæk | 241* | 267 | ||||||||
| Rungsted Kyst | 252 | 250 | 252 | |||||||
| Kokkedal | 253 | 253 | ||||||||
| Nivå | 230 | 232 | 228 | |||||||
| Humlebæk | 231 | 231 | ||||||||
| Espergærde | 232 | 232 | ||||||||
| Snekkersten | 231 | 231 | 231 | 208 | ||||||
| Helsingør | 247 | 247 | 248 | 76 | 160 | |||||
* Højre spor i køreretningen København H - Helsingør
** Der er 346 meter perron til rådighed i køreretning mod vest.
Af hensyn til støj og for kortere vej til vognene for passagererne, træffes nedennævnte foranstaltning.
Østerport – København H med EB forrest i køreretningen
Alle tog, uanset toglængde, kører frem til "S-mærket" 17.18
| STATION | SPOR | ||||||||
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 26 | |
| København H | 310 | 308 | 330 | 330 | 340 | 336 | 280** | 330 | 178 |
| Ørestad | 321 | 321 | |||||||
| Tårnby | 320 | 320 | |||||||
| Kastrup | 322* | 319* | |||||||
* Når toget skal standse ved et af de følgende PU-signaler og der skal udveksles passagerer, er den tilgængelige perronlængde:
DSB Vedligehold A/S har placeret anlæg til fotografering af bremseklodser i spor 32 i Kastrup. Anlægget virker optimalt ved passage med hastigheder under 15 km/t.
Hastigheden ved passage af anlægget til fotografering af bremseklodser i spor 32 (se billede herunder), er maks. 15 km/t.
| STATION | SPOR | |||||||||
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | |
| Fredericia | 295 | 332 | 343 | 297 | 430 | 367 | 341 | |||
| Børkop | 90* | 90* | 127 | |||||||
| Brejning | 150 | 150 | ||||||||
| Vejle | 346 | 346 | 342 | 342 | ||||||
| Hedensted | 156 | 156 | ||||||||
| Horsens | 184 | 277 | 250 | |||||||
| Skanderborg | 304 | 351 | 351 | |||||||
| Hørning | 90* | 90* | ||||||||
| Viby J | 90* | 90* | ||||||||
| Aarhus H | 256 | 257 | 256 | 240 | 259 | 260 | ||||
*Det er muligt at udveksle passagerer med 2 sammenkoblede Litra MF uden afspærring af døre.
Strækningen Fredericia - Aarhus er godkendt til enmandsbetjening med 1MG/1MF
Følgende togsystemer er planlagt uden togpersonale: RV og RR
| STATION | SPOR | |||||||||
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | |
| Fredericia | 295 | 332 | 343 | 297 | 430 | 367 | 341 | |||
| Taulov | 169 | 174 | 172 | |||||||
| Kolding | 309 | 250 | 250 | |||||||
| Lunderskov | 202 | 269 | 269 | |||||||
| Vamdrup | 247 | 250 | ||||||||
| Vojens | 236 | 255 | 322 | |||||||
| Rødekro | 304 | 326 | 326 | |||||||
| Tinglev | 180 | 180 | 180 | |||||||
| Padborg | 394 | 437 | ||||||||
Strækningen Fredericia - Lunderskov er godkendt til enmandsbetjening med 1MG/2MF/1ER
Følgende togsystemer er planlagt uden togpersonale: RV, RR og IC
| STATION | SPOR | |||
| 1 | 2 | 3 | 4 | |
| Sønderborg |
122 | 122 | |
|
| Gråsten | 92 | 92 | |
|
| Kliplev | 123 | |||
| Tinglev | 180 | 180 | 180 | |
Strækningen Sønderborg - Tinglev er godkendt til enmandsbetjening med 1ER/1MF
| © 2015 DSB DSB Sikkerhed, Jernbanesikkerhed, Driftsregler Telegade 2 DK-2630 Taastrup Mail: driftsregler@dsb.dk |